Vedoucí oddělení plánování, odbor územního plánování, MMR_1431
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo vedoucího/vedoucí oddělení plánování, odbor územního plánování, MMR_1431.
"Co hledáme: Hledáme odborníka a lídra, který se stane hlavním koordinátorem plánování rozvoje a plánování rozvoje území České republiky. Bude mít na starosti tvorbu a řízení nástrojů jako je Politika územního rozvoje, republikový plán rozvoje území, Politika architektury a stavební kultury a další strategické dokumenty, které určují směr výstavby, rozvoje krajiny i kvality prostředí v celé zemi. Hledáme člověka, který rozumí nejen technické stránce územního plánování, ale chápe také jeho veřejnopolitický a kulturní rozměr. Člověka, který vnímá plánování jako nástroj vyjednávání mezi různými zájmy, ne jako exaktní disciplínu odtrženou od reality. Nový vedoucí bude spolupracovat s městy, kraji, ministerstvy, akademickou i expertní obcí. Musí být schopen přemýšlet strategicky, zároveň však vést konkrétní procesy, zadání a týmy. Hledáme kolegu, který bude partnerem reformního úsilí sousedních oddělení i odborů, otevřeným, spolupracujícím a lidsky ukotveným, a který nám pomůže budovat moderní úřad nestojící na osobní důležitosti jednotlivců, ale na sdílené odpovědnosti za smysluplné a široké veřejnosti srozumitelné výsledky. Co nabízíme: řízení 5 podřízených zaměstnanců. Odměňování v 15. platové třídě (tarifní plat od 41.220 Kč do 60.420 Kč podle délky Vaší započitatelné praxe), příplatek za vedení 15.500 Kč a osobní příplatek na základě Vašeho individuálního výkonu. Benefity naleznete na: https://www.mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity. Co očekáváme: dosažené vzdělání v magisterském studijním programu. Na služebním místě budete vykonávat službu v oboru služby 41. Bydlení, územní plánování a stavební řád. Bližší informace jsou uvedeny v oznámení o vyhlášení výběrového řízení. Předpokládaný nástup v srpnu 2025."
Datum vystavení |
07. 07. 2025 |
Datum platnosti |
18. 07. 2025 |
Doba trvání |
Na dobu neurčitou |
Smluvní vztah |
Služební poměr |
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo vedoucího/vedoucí oddělení plánování, odbor územního plánování, MMR_1431
Č. j.: MMR-49669/2025-94
V Praze dne 7. července 2025
1. Údaje o služebním místě
Státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo č. MMR_1431, vedoucího/vedoucí oddělení plánování, odbor územního plánování, sekce plánování výstavby a investování v Ministerstvu pro místní rozvoj, se služebním působištěm v Praze.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby
41 – Územní plánování a stavební řád
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
- tvoří koncepci a strategii územního rozvoje České republiky;
- zabezpečuje tvorbu koncepce územního rozvoje státu Politiku územního rozvoje ČR podle stavebního zákona (č. 183/2006 Sb.) včetně zohlednění mezinárodních závazků v oblasti územního rozvoje;
- vykonává metodickou činnost na úseku územního plánování a urbanismu, usměrňuje a sjednocuje výkon státní správy a praxi orgánů územního plánování, s důrazem na koordinaci vazeb mezi činnostmi územního plánování a regionálního rozvoje (včetně návrhů právních předpisů) a vazeb mezi činnostmi územního plánování a územního rozhodování zejména z hlediska věcného rozhodování;
- zajišťuje metodickou podporu uplatňování soudobých poznatků územního plánování, urbanismu a architektury a podporu veřejným zájmům ve výstavbě;
- vypracovává v rozsahu své působnosti materiály pro jednání vlády a Parlamentu ČR a stanoviska k návrhům právních předpisů jiných správních orgánů;
- vypracovává odpovědi na žádosti a podněty občanů a organizací týkající se územního plánování;
- vypracovává podklady pro vedení MMR k materiálům a problematice související s územním plánování;
- spolupracuje s nevládními organizacemi (zejména s Asociací pro urbanismus a územní plánování ČR) ve věcech dotýkajících se problematiky územního plánování;
- posuzuje a zúčastňuje se řešení problematiky územního plánování v pracovních orgánech Rady Evropy, Evropské komise a OECD;
- zabezpečuje účast při řešení problematiky územního plánování v rámci Konference ministrů zodpovědných za územní plánování při Radě Evropy (CEMAT) včetně zastupování ČR ve Výboru vyšších úředníků CEMAT;
- zajišťuje činnost v rámci mezinárodní spolupráce v oblasti územního plánování a územního rozvoje včetně zabezpečení mezinárodních pracovních skupin;
- vykonává funkci garanta vybraných odborných úkolů Ústavu územního rozvoje, o.s.s.;
- podílí se na zabezpečování úkolů ministerstva v systému ověřování zvláštní odborné způsobilosti úředníků krajských a obecních úřadů na úseku územního plánování podle zákona č. 312/2002 Sb., o úřednících územně samosprávných celků a o změně některých zákonů;
- podílí se na poskytování informací podle zákona č. 106/1999 Sb., o svobodném přístupu k informacím;
- podílí se na pořizování dokumentu Politika územního rozvoje ČR a plní s tím související úkoly;
- podílí se na pořizování územně plánovací dokumentace Územní rozvojový plán a plní s tím související úkoly;
- podílí se na pořizování územně plánovacích podkladů nezbytných k výkonu činnosti odboru;
- podílí se na pořizování dokumentů územního rozvoje ve spolupráci se státy EU a územně plánovacích podkladů - územních studií řešících vzájemné vazby území;
- podílí se na funkci zřizovatele Ústavu územního rozvoje, o.s.s.;
- podílí se na činnostech souvisejících s operačními programy EU a národními programy v oblasti územního plánování.
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 15. platové třídy.
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší platový tarif od 41.220 Kč do 60.420 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů.
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí od 8.000 Kč do 18.000 Kč. Jedná se o rozpětí osobního příplatku pro služební místa vedoucích pro všechny platové třídy (12. platová třída – 15. platová třída).
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
2.3 Příplatek za vedení
Představenému přísluší příplatek za vedení 15.500 Kč.
2.4. Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu. Odměny jsou nenárokové, zpravidla se vyplácejí 2x ročně dle objemu disponibilních finančních prostředků.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou.
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je 1. srpen 2025 nebo dle dohody.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra https://www.mvcr.gov.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx.
Služební úřad poskytuje následující benefity: https://mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo představeného nebo žádosti o jmenování na služební místo představeného (dále jen „žádost“) doručené ve lhůtě do 18. července 2025 (žádosti doručené po uplynutí této lhůty budou vyřazeny), tj. v této lhůtě:
- podané v elektronické podobě[2] na adresu elektronické pošty služebního úřadu podatelna@mmr.gov.cz;
- podané prostřednictvím datové schránky služebního úřadu 26iaava;
- doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo pro místní rozvoj, Staroměstské náměstí 6, 110 00 Praha 1;
- podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo vedoucího/vedoucí oddělení plánování, č.j.: MMR-49669/2025-94/IČ“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo, se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:
a) je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
b) dosáhl věku 18 let;
c) je plně svéprávný;
d) je bezúhonný;
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského vzdělání v magisterském studijním programu;
f) má potřebnou zdravotní způsobilost;
g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.
Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději po výzvě služebního orgánu (§ 28a odst. 1 zákona o státní službě).
1) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii tzv. lustračního osvědčení[3], tj. osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;
2) je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení[4] podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky;
3) splňuje předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo vedoucí/vedoucího oddělení podle § 58 odst. 2 zákona o státní službě. Podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit osoba, která v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 1 roku činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné[5].
6. Povinné přílohy
- vyplněná a podepsaná žádost
- strukturovaný profesní životopis[6]
- motivační dopis
- doklad o dosaženém vzdělání
- doklad o dosažené praxi
7. Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
V případě dotazů k tomuto výběrovému řízení se obracejte na Bc. Ilonu Čapkovou na e-mailové adrese Ilona.Capkova@mmr.gov.cz.
Mgr. Martina Postupová
státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.