Ředitel/ředitelka odboru dodávek a kvality služeb agendových systémů (AS), sekce IT, MMR_1367
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ
na služební místo ředitele/ředitelky odboru
dodávek a kvality služeb agendových systémů (AS), MMR_1367
Co nabízíme: Nabízíme velmi zajímavou koncepční práci v nově vznikajícím útvaru v sekci IT. Budete mít možnost podílet se nejen na řízení IT projektů a souvisejících veřejných nákupů, ale také podporovat týmy metodickým vedením a řízením kvality IT systémů MMR. Řízení
4 oddělení s celkem 35 podřízenými zaměstnanci. Odměňování v 15. platové třídě – klíčové místo – platový tarif 66.460, příplatek za vedení 21.500 Kč a osobní příplatek na základě Vašeho individuálního výkonu. Benefity naleznete na: https://www.mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity. Co očekáváme: dosažené vzdělání
v magisterském studijním programu. Na služebním místě budete vykonávat službu v oboru služby 28. Informační a komunikační technologie, 37. Veřejné investování a zadávání veřejných zakázek a 38. Společné evropské politiky podpory a pomoci, evropské strukturální, investiční a obdobné fondy. Bližší informace jsou uvedeny v oznámení o vyhlášení výběrového řízení. Předpokládaný nástup v srpnu 2025.
Datum vystavení |
01. 07. 2025 |
Datum platnosti |
11. 07. 2025 |
Doba trvání |
Na dobu neurčitou |
Smluvní vztah |
Služební poměr |
OZNÁMENÍ O VYHLÁŠENÍ VÝBĚROVÉHO ŘÍZENÍ na služební místo ředitele/ředitelky odboru
dodávek a kvality služeb agendových systémů (AS), MMR_1367
Č. j.: MMR-48479/2025-94
V Praze dne 1. července 2025
1. Údaje o služebním místě
Státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj jako služební orgán příslušný podle § 10 odst. 1 písm. f) zákona č. 234/2014 Sb., o státní službě, ve znění pozdějších předpisů (dále jen „zákon“), vyhlašuje výběrové řízení na služební místo č. MMR_1367, ředitele/ředitelky odboru dodávek a kvality služeb agendových systémů (AS), v sekci IT v Ministerstvu pro místní rozvoj, se služebním působištěm v Praze.
Na služebním místě je státní služba (dále jen „služba“) vykonávána v oboru služby
28 - Informační a komunikační technologie
37 – Veřejné investování a zadávání veřejných zakázek
38 Společné evropské politiky podpory a pomoci a evropské strukturální, investiční a obdobné fondy
Na služebním místě jsou vykonávány zejména následující činnosti:
- tvoří celostátní koncepci kohezní politiky. Stanovuje rozvojové oblasti a cílů politiky hospodářské a sociální soudržnosti realizovaných z prostředků Evropské unie. Koordinuje tvorbu národních rozvojových dokumentů s orgány Evropské unie, tvoří soustavu operačního programu a koncepce systému čerpání prostředků z Evropské unie včetně jeho harmonizace a koordinace s mezinárodními a nadnárodními systémy;
- komplexně koordinuje vývoj a programování nejsložitějších informačních a komunikačních systémů nebo soustavy informačních a komunikačních systémů s celostátní nebo širší topologií a hierarchickou strukturou a návaznostmi na mezinárodní systémy včetně vytváření dodavatelských strategií;
- organizuje, řídí, kontroluje práci a odpovídá za práci podřízených zaměstnanců v souladu s plány hlavních úkolů ministerstva, odpovídá za jeho činnost a plnění uložených úkolů zavádí odbor dodávek a kvality služeb AS na MMR, sestavuje projektové týmy, řídí tým odboru;
- zpracovává reporty od týmů a připravuje zprávy pro vrcholové vedení ministerstva, spolupracuje s odborem projektového řízení MMR;
- koordinuje a analyzuje portfolio IT projektů a programů ministerstva, navrhuje způsoby a možnosti využívání finančních prostředků z operačních programů a jiných zdrojů, řídí rozpočet kapitoly odboru;
- zajišťuje koordinaci činností útvaru s ostatními útvary ministerstva;
- připravuje strategické a koncepční materiály pro potřeby vedení ministerstva a další subjekty resortu zejména v oblasti projektového řízení IT projektů, řízení kvality a změn a řízení veřejných nákupů pro oblast AS;
- zpracovává a zavádí jednotnou metodiku řízení kvality IT projektů, podporuje metodické vedení týmů a nastavení kvality ve svěřených projektech a veřejných poskytuje komplexní metodickou pomoc projektovým týmům, kontroluje řízení a realizaci svěřených projektů ve spolupráci s věcnými garanty, řídí kvalitu dodávek a projektů, připravuje metodiky pro uživatele a tvůrce AS, nastavuje metodické prostředí pro uživatele AS a pro správce a tvůrce AS.
2. Údaje o složkách platu
Zveřejnění uvedených údajů o složkách platu nepředstavuje veřejný příslib.
Služební místo je zařazeno podle přílohy č. 1 k zákonu o státní službě do 15. platové třídy.
Toto služební místo je označeno za klíčové služební místo.
2.1 Platový tarif
Státnímu zaměstnanci přísluší zvýšený platový tarif stanovený ve výši 1,1násobku nejvyššího platového tarifu ve 15. platové třídě ve výši 66.460 Kč.
Státní zaměstnanec se zařadí do platového stupně podle započitatelné praxe a míry jejího zápočtu podle § 3 nařízení vlády č. 304/2014 Sb., o platových poměrech státních zaměstnanců, ve znění pozdějších předpisů.
2.2 Osobní příplatek
Rozpětí 0 Kč – 60.420 Kč. Jedná se o rozpětí osobního příplatku pro služební místa (15. platová třída).
Osobní příplatek je nenároková složka platu, kterou lze ocenit státního zaměstnance za jeho znalosti, dovednosti, a především za jeho výkonnost. V závislosti na výsledku jeho služebního hodnocení tedy státnímu zaměstnanci přísluší osobní příplatek v rozmezí od 0 Kč do částky odpovídající 100 % platového tarifu nejvyššího platového stupně
v platové třídě, do které je zařazeno služební místo, na kterém státní zaměstnanec vykonává službu.
2.3 Příplatek za vedení
Představenému přísluší příplatek za vedení 21.500 Kč.
2.4. Odměny
Státnímu zaměstnanci, který splnil mimořádné nebo zvlášť významné služební úkoly nebo který dobrovolně převzal splnění naléhavých služebních úkolů za nepřítomného státního zaměstnance, lze poskytnout odměnu a státnímu zaměstnanci, který se bezprostředně nebo významně podílel na splnění předem stanoveného mimořádně náročného služebního úkolu, jež je z hlediska působnosti služebního úřadu zvlášť významné, lze poskytnout cílovou odměnu. Odměny jsou nenárokové, zpravidla se vyplácejí 2x ročně dle objemu disponibilních finančních prostředků.
3. Údaje o podmínkách výkonu služby
Služba na služebním místě bude vykonávána ve služebním poměru na dobu neurčitou. Při vzniku služebního poměru je šestiměsíční zkušební doba podle § 29 odst. 1 zákona o státní službě.
Funkční období trvá 5 let.
Předpokládaným dnem nástupu do služby na služebním místě je srpen 2025 nebo dle dohody.
Délka stanovené týdenní služební doby je 40 hodin.
Další údaje o podmínkách výkonu služby naleznete na internetové stránce Ministerstva vnitra https://www.mvcr.gov.cz/sluzba/soubor/ssp-c-3-2022-priloha-c-3b-podminky-vykonu-sluzby-text.aspx
Služební úřad poskytuje následující benefity: https://mmr.gov.cz/cs/kariera/benefity
4. Podání žádosti
Posuzovány budou žádosti[1] o přijetí do služebního poměru a jmenování na služební místo představeného nebo žádosti o jmenování na služební místo představeného (dále jen „žádost“) doručené ve lhůtě do 11. července 2025 (žádosti doručené po uplynutí této lhůty budou vyřazeny), tj. v této lhůtě:
- podané v elektronické podobě[2] na adresu elektronické pošty služebního úřadu podatelna@mmr.gov.cz;
- podané prostřednictvím datové schránky služebního úřadu 26iaava;
- doručené služebnímu orgánu prostřednictvím provozovatele poštovních služeb na adresu služebního úřadu Ministerstvo pro místní rozvoj, Staroměstské náměstí 6, 110 00 Praha 1;
- podané osobně na podatelnu služebního úřadu na výše uvedené adrese.
Obálka, resp. datová zpráva, obsahující žádost včetně požadovaných listin (příloh) musí být označena slovy: „Neotvírat“ a slovy „Výběrové řízení na služební místo ředitele/ředitelky odboru dodávek a kvality služeb agendových systémů (AS), MMR_1367, č.j.: MMR-48479/2025-94/MS“.
V žádosti je žadatel povinen uvést ID datové schránky nebo elektronickou adresu, na kterou mu budou doručovány písemnosti ve výběrovém řízení.
5. Podmínky účasti ve výběrovém řízení
Výběrového řízení na výše uvedené služební místo, se v souladu se zákonem o státní službě může zúčastnit žadatel, který splňuje předpoklady a požadavky stanovené zákonem podle § 25 odst. 1 a 3 zákona o státní službě:
a) je státním občanem České republiky, občanem jiného členského státu Evropské unie nebo občanem státu, který je smluvním státem Dohody o Evropském hospodářském prostoru;
b) dosáhl věku 18 let;
c) je plně svéprávný;
d) je bezúhonný;
e) dosáhl vzdělání stanoveného zákonem pro toto služební místo, tj. vysokoškolského vzdělání v magisterském studijním programu;
f) má potřebnou zdravotní způsobilost;
g) má potřebnou znalost českého jazyka, není-li státním občanem České republiky.
Žadatel je povinen splnění základních předpokladů uvedených v písmenech a), b) a e) doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestným prohlášením, které je součástí formuláře žádosti. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději po výzvě služebního orgánu (§ 28a odst. 1 zákona o státní službě).
1. splňuje jiný požadavek podle § 25 odst. 3 zákona o státní službě stanovený služebním předpisem státní tajemnice č. 18/2025, č.j. MMR-47974/2025-94, kterým je:
způsobilost seznamovat se s utajovanými informacemi stupně utajení „Vyhrazené“ v souladu se zákonem č. 412/2005 Sb., o ochraně utajovaných informací a o bezpečnostní způsobilosti, ve znění pozdějších předpisů.[3]
Žadatel je povinen splnění požadavků uvedených v předchozích bodech doložit příslušnými listinami, při podání žádosti lze místo předložení originálu listiny doložit pouze její kopii nebo čestné prohlášení. Originál nebo úředně ověřenou kopii listiny žadatel předloží nejpozději po výzvě služebního orgánu (§ 28a odst. 1 zákona o státní službě).
2. je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží originál nebo úředně ověřenou kopii tzv. lustračního osvědčení[4], tj. osvědčení podle § 4 odst. 1 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky.
3. je-li narozen přede dnem 1. prosince 1971, předloží čestné prohlášení[5] podle § 4 odst. 3 zákona č. 451/1991 Sb., kterým se stanoví některé další předpoklady pro výkon některých funkcí ve státních orgánech a organizacích České a Slovenské Federativní Republiky, České republiky a Slovenské republiky.
4. splňuje předpoklad účasti ve výběrovém řízení na služební místo ředitele/ředitelky odboru podle § 57 odst. 3 zákona o státní službě. Podle tohoto ustanovení se výběrového řízení může zúčastnit osoba, která v uplynulých 15 letech vykonávala nejméně po dobu 2 let činnosti podle § 5 nebo činnosti obdobné, z toho nejméně po dobu 1 roku ve vedoucí funkci nebo jako člen statutárního orgánu právnické osoby[6].
6. Povinné přílohy
- vyplněná a podepsaná žádost
- strukturovaný profesní životopis[7]
- motivační dopis
- doklad o dosaženém vzdělání
- doklad o dosažené praxi
- prezentace na téma „Koncepce řízení odboru dodávek a kvality služeb agendových systémů“ (max. 15 minut na představení prezentace)
7. Údaje o pohovoru
Se žadateli, jejichž žádost nebyla vyřazena, provede výběrová komise pohovor.
V případě dotazů k tomuto výběrovému řízení se obracejte na Ing. Marcelu Stříbrnou na e-mailové adrese Marcela.Stribrna@mmr.gov.cz.
Poučení o doručování ve výběrovém řízení podle § 24 odst. 11 a 12 zákona o státní službě:
V průběhu výběrového řízení se žadateli, který není státním zaměstnancem, doručuje na místě, popřípadě do datové schránky nebo na elektronickou adresu pro doručování (e-mail), pokud žadatel nemá datovou schránku zřízenu. Žadatelům z řad státních zaměstnanců se doručuje na místě, popřípadě prostřednictvím elektronického nástroje, a není-li to možné, prostřednictvím datové schránky. Nemá-li státní zaměstnanec datovou schránku zřízenu, doručuje se mu na elektronickou adresu pro doručování (e-mail).
Pokud žadatel v žádosti elektronickou adresu pro doručování neuvede a nemá zřízenu datovou schránku, bude jeho žádost vyřazena.
Písemnost doručovaná žadateli ve výběrovém řízení na elektronickou adresu je doručena okamžikem, kdy její převzetí žadatel potvrdí. Jestliže žadatel její převzetí nepotvrdí ve lhůtě 5 dnů od jejího odeslání na adresu elektronické pošty, považuje se písemnost za doručenou pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána (pokud se datová zpráva nevrátila jako nedoručitelná). Pokud nebude možno písemnost doručit, protože se datová zpráva vrátí jako nedoručitelná, učiní se neprodleně další pokus o doručení; bude-li i další pokus o doručení neúspěšný, doručí se písemnost jiným vhodným způsobem. V takovém případě pak bude platit, že písemnost bude doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
V případě doručování do datové schránky platí, že nepřihlásí-li se do datové schránky osoba, která má s ohledem na rozsah svého oprávnění přístup k dodané písemnosti, ve lhůtě 5 dnů ode dne, kdy byla písemnost dodána do datové schránky, je písemnost doručena pátým dnem ode dne, kdy byla odeslána.
Poučení o možnosti provedení pohovoru v náhradním termínu podle § 27 odst. 5 zákona o státní službě:
V případě řádné omluvy žadatele z účasti na pohovoru mu může být stanoven náhradní termín pouze se souhlasem služebního orgánu, pokud provedení pohovoru v náhradním termínu nebrání řádnému plnění úkolů služebního úřadu.
Mgr. Martina Postupová
státní tajemnice Ministerstva pro místní rozvoj